Våren in DC

Den här helgen har varit den vackraste hittills sedan jag kom hit. Så jäkla fin har den varit. Vädret har varit på topp, alla träd och blommor som kan blomma har blommat. Värmen har legat runt 15-20 grader fredag, lördag, söndag och jag har varit tillsammans med mina fina rummisar hela helgen. 
 
På fredag gick vi bara omkring i DC, vi ville komma vilse. Vi kom vilse. Men sen hittade vi tillbaka igen. Tur va? 
 
På lördagen däremot kom vi inte vilse. Även fast vi borde ha gjot det. Anledningen var för att den årliga "Cherry Blossom Festival Parade" tog plats på DCs gator. Hela staden var packad av turister. Det tog mig 40 minuter att komma in med metron, det brukar ta typ 8 minuter. Helt sinnes. 83% var asiater. Just sayin'. 
 
Paraden var skittråkig. Förlåt men den var riktigt dålig. Bara massa människor, barn som vuxna som lallade omkring. Antingen "dansade" de, steppade, jonglerade med pinnar eller något helt annat. Men vädret var fantastiskt så inte grät jag över paraden inte. Efter paraden gick vi till Chinatown och åt thaimat. Gud så gött. För första gången i år satt vi på uteserveringen. Tror det var där jag började steka ansiktet för senare på kvällen när jag kom hem brann verkligen huden. Efter lunchen tog vi bussen till Gerogetown, vi köpte oss en varsin Froyo (frozen youghurt) och gick ned till vattnet och satte oss på gräset. Jag la mig ned och somnade. Så jäkla härligt. Blev väldigt allergisk dock. Smällar man får ta. 
 
På söndagen gick jag upp redan vid åtta, satte på mig träningskläderna och kameran på ryggen och tog mig en långpromenad in till DC och alla körsbärsträden. Det var helt otroligt vackert. Det kryladde redan av turister vid nio men det var okej ändå. Jag gick där i min ensamhet och njöt av varje blomblad. 
 
När eftermiddagen kom åkte jag, Nikita och Amanda till Old Town och tog gratisbussen ned till hamnen. Vi hade aldrig varit där och eftersom vädret VERKLIGEN var på vår sida tänkte vi att det var en ypperlig idé att åka dit. Och det var det. Så.himla.fint. Jag kan inte förstå att Virginia gömmer så otroligt många vackra ställen. Det har ju mycket att göra med att jag älskar havet och båtar som det blir så vackert för mig men även de värsta vattenhataren skulle uppskatta stället. Vi satte oss på en italiensk restaurang och beställde in pasta och bara satt på uteserveringen och njöt. Hela helgen har bestått av njutning.
 
JAG ÄLSKAR DC/VIRGINIA. 
 
 
 
Washington DC | |
Upp