Certificate Ceremony

Hej! 
 
Nu är det slut. Skolan är slut. Praktiken är slut. Sagan har kommit till sin ände. Även fast jag är lycklig att jag snart får komma hem igen så är jag även så ledsen över att allt faktikst snart är över. Att tiden har gått alldeles för fort. För det har den verkligen.
 
Jag kommer ihåg taxiresan till lägenheten. Hur imponerad jag var över huset, att vi faktikst skulle bo så jäkla lyxigt. Jag kommer ihåg att jag steg in i en olåst lägenhet men ingen var hemma. Spisen stod på. Det gjorde mig ganska orolig. Vad är det för människor jag ska bo med? Haha. Jag, Gyrithe och Erica går ut och letar efter en restaurang klockan elva på kvällen samma kväll som vi anlänt. Vi hittar en sliskig italiensk restaurang som serverar ost med fett och lite spaghetti. Och vattnet. Fyfan för vattnet vi fick dricka. Vi som aldrig förr har smakat på vattnet i USA får en chock. Klor. Det är så mycket klor i det. Det är som att få en kallsup i ett badhus. Vi beställer vatten på flaska istället. Vilken första kväll alltså... Men jag kommer hem och möts av mina rumskamrater. De sitter vid köksbordet. Jag säger bara hej innan jag direkt går in och lägger mig för att sova. Inte visste jag då att jag hade mött två systrar för livet.
 
Nu är det en vecka kvar innan jag, mamma och pappa flyger över till västkusten. En vecka. Helt otroligt egentligen. 10 månader bara försvann. Sådär. Borta. Men hjälp vilken resa. Vad mycket jag fått göra, uppleva. Jag har växt så mycket som person. När jag landar på svensk mark kommer jag vara annorlunda. På ett bra sätt. 
 
Bilderna kommer från ceremonin skolan höll för oss och för andra internationella studenter. De bjöd på BBQ efter ceremonin och sedan tog vi ett sista gruppfoto på oss alla framför skolan. Det var en fin dag. Vår sista dag på NOVA. 
 
 
 
 
Washington DC | |
Upp